Welcome at the website of Graduation Show 2020. Your currently used browser is outdated, probably insecure, and may cause display errors on this website. Here you can download the most recent browsers: browsehappy.com

Blind proeven

Maud Visser

In our current society, opinions are still often informed by assumptions. We base our opinions on what we see – someone’s appearance. This is something we’ve been grappling with for decades, and which we’re still (subconsciously) allowing into our daily lives.

The campaign “Blind proeven bij FEBO” responds to this issue by raising awareness of assumptions. By adding a cultural filling to traditional Dutch snacks like ragout croquettes, it will give people the opportunity to try new flavours. Comforted by a familiar outside, they will be introduced to a new inside. This is Dutch fastfood chain FEBO’s way of promoting connections, between individuals and cultures alike.

When are you coming in for your blind culture taste test?

De huidige maatschappij maakt bij het vormen van een mening nog altijd gebruik van aannames. We baseren onze meningen op wat we zien, andermans uiterlijk. Dit is een fenomeen wat al decennia lang speelt en nog steeds (onbewust) toegelaten wordt in ons dagelijks leven.

De campagne ‘Blind proeven bij FEBO’ speelt hierop in door bewustwording te verwezenlijken over deze aanname. Door traditionele Nederlandse snacks — denk bijvoorbeeld aan een kroket — een culturele vulling te geven, zullen nieuwe smaken geproefd worden. Men eet de vertrouwde buitenkant, maar maakt kennis met een vernieuwde binnenkant. Zo zet FEBO zich  in voor connecties, met elkaar en met andere culturen.

Wanneer kom jij (blind) cultuur proeven?