Welcome at the website of Graduation Show 2020. Your currently used browser is outdated, probably insecure, and may cause display errors on this website. Here you can download the most recent browsers: browsehappy.com

TRUTH & THROUGH

Marjolein Keuter

My need for clarity and transparency of ingredients in cosmetics and personal care products.

My research has shown a rising need for correct information concerning the ingredients in care products. As people are increasingly focused on caring for their appearance, they seek out the best products on the market, purchasing plenty of products without really understanding what it is they’re putting on their skin.

Truth & Through is a store concept for Clinique, allowing consumers to put together a personalised facial creme using an app that picks the ingredients after running a skin analysis, along with a mixing wall where the ingredients are mixed and dispensed, making it perfectly clear what goes into each product.

Mijn behoefte aan duidelijkheid en transparantie van ingrediënten in cosmetica en verzorgingsproducten.

Uit mijn onderzoek blijkt dat de behoefte aan de juiste informatie omtrent ingrediënten in verzorgingsproducten steeds groter wordt. Doordat mensen steeds meer bezig zijn met uiterlijke verzorging gaan ze op zoek naar het beste product op de markt, waardoor ze veel producten kopen, zonder te weten wat ze nu écht op hun huid smeren.

Truth & Through is een winkelconcept voor Clinique waarbij de consument een personalised gezichtscrème kan samenstellen met een app die aan de hand van een huidscan de ingrediënten kiest en een tapwand waar de ingrediënten getapt en gemixt worden, zodat het meteen duidelijk en transparant is wat er in het product zit.